Salat SMART go international

 

Alhamdulillah, ketika aku beristirahat dari dunia ngeblog, aku mendapat kabar gembira:

Sebentar lagi, buku Pelatihan Salat SMART go international.

 

Pada akhir bulan yang lalu, penerbit mengabarkan bahwa buku tersebut akan diterbitkan juga di Malaysia. Nama penulisnya akan diubah sedikit dari “Shodiq” menjadi “Shidiq”. Nggak apa-apalah. Apalah artinya nama bila dibandingkan dengan penyebarluasan buku kita?

 

Perubahan nama itu alasannya apa, aku nggak tahu. Aku juga nggak ngerti kenapa penerbit dari Malaysia tertarik menerbitkan buku itu. Tapi apa pun alasannya, kita bersyukur bahwa konsep Salat SMART akan tersebar lebih luas. Begitu, bukan?

3 thoughts on “Salat SMART go international

  1. wah subhanallah…
    hebat mas shodiq. mudah2n bisa bermanfaat juga disana.
    maaf, aku udah lama nih ninggalin dunia blog.
    ntar insya allah aktif lagi.
    tau buku mas shodiq go international, jadi semangat lagi nih ngisi blog🙂
    aku juga jadi pingin nulis kaya mas shodiq. wah… hebat3x…

  2. Assalamualaikum,

    Mas Shodiq, saya Fauzul Naim Ishak. Penerbit PTS Millennia Sdn Bhd yang menerbitkan karya Mas bersu Malaysia. Boleh dilihat di pautan ini http://ptsmillennia.com.my/index.php/buku/1254/. Terima kasih Mas kerana sudi memberikan kebenaran kepada pihak kami menerbitkan versi Malaysia.

    Persoalan nama, mengapa ia ditukar. Nama Shodiq di Malaysia digunakan atas perkataan Siddiq ataupun Sidik. Ini bukan kerana tidak bagus maknanya cuma menggunakan ejaan yang selalu digunakan di Malaysia. Itu sahaja. Jika ia menyebabkan Mas kurang selesa saya bagi pihak PTS Millennia memohon maaf.

    Walaubagaimanapun saya menjangkakan karya ini bisa menjadi bestseller. Kita doakan bersama. Jika Mas enggak keberatan boleh lawati blog saya di http://www.akademipenulis.com. Buku Mas juga saya highlight di laman online web saya di http://www.e-kedai.net. Terima kasih

Tinggalkan Balasan

