Sambutan dari Malaysia

Mengapa buku Solat Khusyuk Solat SMART tergolong buku terlaris (bestseller) di Malaysia? (Buku ini merupakan terjemahan Malaysia dari edisi berbahasa Indonesia, Pelatihan Salat SMART: Untuk Kecerdasan dan Kesuksesan Hidup.) Salah satu sebabnya barangkali adalah adanya sambutan hangat dari beberapa tokoh yang berkompeten di negeri jiran itu. Diantaranya: (1) Imam Besar Masjid Negeri Pulau Pinang, (2) Webmaster www.daawah.com, (3) mantan Presiden Perwakilan Pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, dan (4) penulis buku BioMekanik Solat.

solat-khusyuk-solat-smart.jpg

(1) Haji Abdul Halim Bin Zakaria Al-Hafiz (Imam Besar Masjid Negeri Pulau Pinang) berkenan menulis “Kata Pengantar” yang dimuat di hlm. ix. Isinya antara lain:

Penerbitan buku ini membuktikan kesungguhan dan keikhlasan pihak yang terlibat dalam melaksanakan Islam yang praktik sekaligus menunjukkan komitmen penuh dengan pendekatan pelbagai kaedah yang baru untuk diamalkan supaya solat menjadi cerdas. Selepas saya hayati isi kandungannya, buku ini amat sesuai dan menarik sekali sebagai salah satu jalan ke arah melahirkan solat yang lebih fokus dan khusyuk kepada Allah.

(2) Adi Harriman (Webmaster www.daawah.com) menulis komentar endorsmen yang dimuat di hlm. iii. Isinya antara lain:

Buku ini memberi pendekatan secara terperinci bagi mendapat kemanisan dan kekhusyukan dalam ibadah solat.

(3) Muhtar bin Haji Suhaili (cendekiawan muslim, mantan Presiden Perwakilan Pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia) menulis komentar endorsmen di hlm. iii. Isinya antara lain:

… saya syorkan hayatilah buku ini. Anda akan diberiTAHU dan diberiMAHU untuk bersolat, sekaligus mencapai kebahagiaan beragama dalam Sekolah Kehidupan.

(4) Dr Yusof Abbas (cendekiawan muslim, penulis buku BioMekanik Solat) menulis komentar endorsmen di hlm. iv. Isinya antara lain:

Buku ini dimuatkan kemahiran dan idea kreatif untuk khusyuk. … Sesuatu yang menarik, selain dalil Quran dan Hadis, tulisan ulama muktabar, pemikir modern juga menjadi bahan rujukan penulis.

2 thoughts on “Sambutan dari Malaysia

  1. Mungkin karena sambutannya, namun saya lebih meyakini, memanajemi salat sebagai sebuah ritual yang diulas dengan pendekatan kreatif ini memberikan warna yang berbeda ke hati. Selamat dan sukses. Setahu agor, orang malaysia juga banyak yang gemar buku-buku karya Indonesia… bahkan boleh jadi karena semangat baca mereka lebih baik dari bangsa kita….

  2. Assalamualaikum wr wb
    Masya ALLAH TabarakAllah Pak Shodiq, sukses selalu menyertai karya-karya cemerlang anda. semoga dapat mencahayakan setiap hati pembacanya. Amiin.
    salam kenal
    Wassalamualaikum wr wb

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s